Mutfak Arsızı Usülü Portakal Sulu Ispanak Yemeği

Portakal suyu içerken aklıma geldi. Portakal suyuyla güzel olan bazı sebzeler var. Örneğin pırasa çok güzel oluyor. Kereviz de harika oluyor. Ispanak da olur dedim. Sonra bir baktım zaten millet yapıyormuş. Çoook orijinal bir fikir değilmiş. Ben de birkaç Mutfak Arsızı dokunuşuyla kendi yorumumu katayım dedim. Fena mı ettim? Etmedim. Şahane oldu vallahi.

Lüzumundan fazla gerekli malzemeler:
 
Yarım kilo ayıklanmış ve doğranmış halde ıspanak
1 adet orta boy soğan
1 adet havuç
1 adet kırmızı biber
Yarım bardak su
Yarım çay bardağı bulgur
Zerdeçal
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Karabiber
İki diş sarımsak
Bir bardak portakal suyu (taze)
Yarım çay bardağından da az limon suyu
Bir tatlı kaşığına yakın tuz
Bir çay kaşığı şeker

Öncelikle soğanı ince ince doğrayın. Sonra havucu rendeleyin. Kırmızı biberi küçük küçük doğrayın. Bütün bunları iki yemek kaşığı zeytin yağını koyduğunuz bir tavada 10-15 dakika yavaş yavaş soteleyin. Renklerin değişmesini beklemeye gerek yok. Tatların birbirine karıştığını haber veren o eşsiz koku yükseldiyse artık ocağın altını kapatabilirsiniz. Bunları kalan zeytinyağını koyduğunuz tencereye atın. Üzerine ıspanakları atın. Hemen sonrada su, limon ve portakal suyunu ekleyin ve güzelce birbirlerine geçirecek şekilde karıştırın. Orada biri ocağı açalım mı diye sormadı mı hala? Tabi daha tencere boşken kısık ateşte açacaktınız zaten. Üzerine bulguru ekleyin. Baharatları istediğiniz kadar serpin. Birer tutam olsun tamam… Ölçü vermesem kalacaksınız ortada vallahi. Neyse… Bugün çok ukala olduğumun farkındayım.

İki diş sarımsağı önceden ince ince doğrayın. Olabildiği kadar ince olsun. Oldukça ince olsun ama. Çok ince olsun. Tamam? Onları da pişmekte olan ıspanağa serpiverin. Şekeri ve tuzu atın. Güzelce karıştırıp orta ateşte 15 dakika pişirin.

Oldu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Karnıbaharlı Fırın Makarna (Körili beşamel sosu ile)

Ispanaklı Bulgur Pilavı